klik2..

Monday, November 29, 2010

ANAK .. Bukan semua orang dianugerahkan..

Salam all,

betapa bersyukurnya aku... bila memikirkannya...
walaupon hanya lelaki² yang dikurniakan oleh-Nya..

kisahnya, sabtu lepas kami sekeluarga makan malam di sebuah restoran di senawang..
sehabis makan, tiba² seorang perempuan yang berjalan masuk ke dalam kedai bersama suaminya..
dari jauh dah tersenyum kepadaku..
aku balas senyumanya.. dalam hati.. 'rasa-rasa tak kenal perempuan nih..'..
dari caranya macam dia mengenali aku..

dia terus datang kepadaku sambil berkata.. 'boleh saya tengok dia sekejap'..
'ya??'.. dia mengulangi soalannya... 'boleh'.. balasku sambil menghulurkan Firas padanya..
'comelnya.. siapa nama dia?'.. seterusnya aku menjawab dan berbual mesra dengannya..

dari meja belakang aku mendengar suara suaminya memanggilnya..
dia menyerahkan semula Firas kepadaku dan mengucapkan terima kasih...

sebak hatiku... dalam dunia dimana ada insan yang tak tahu menghargai anak,
masih ramai yang seakan kurang mampu mengawal diri..
mungkin terlalu inginkan anak..

kasihan ku kepadanya... semoga Allah kurniakan wanita itu anak...
Amin...

oleh itu, jika anda memilikinya, hargailah... kerana ada insan yang sangat inginkannya...
tapi tiada..

-mamasayanganak²mama-

4 comments:

Cyda Acme said...

betul3 ... bersyukur sgt dpt 2org hero tuh ...
pelikkan cemanalah ngan org yg suka buang2 anak tuh kan ... ehmmmm

MAMA MIRZA said...

tu ler.. punyalah susah untuk sesetngah orang nak dapat anak.. kalau tak mau letak ler kat tempat yang sesuai sikit.. takpon bg kat orang...

noradzlina.kamdani said...

tul la....mesti pompuan tu teringin sgt nk ank sampai pinjam firas geram agknye....tumpang ank org jek pun jd la dpt lepas rindu pd ank2

Rina said...

jadi didiklah anak2 kita sebaik mungkin supaya nanti besar dia tahu menghargai anak juga..supaya tidak jadi orang yang membuang2...(nauzubillahiminzalik)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wahai aku.. ingatlah.. kalau hari ini kau mengharapkan langit yang cerah... tapi Pencipta Yang Agung memberikan hujan, guruh, ribut dan badai.. janganlah kau bersedih wahai aku.. kerana kau takkan tahu jika dihujungnya akan muncul pelangi nan indah..
dan jika hari ini kau dapat apa yang kau inginkan, ingatlah kau hanyalah makhluk kerdil yang diberi kesempatan mentadbir.. tapi Yang Maha Kuasa tetap yang menakdir..