klik2..

Monday, December 13, 2010

MAAFKAN MAMA...

Salam all,

Untuk ibu bapa, (yang nak jadi ibu bapa pon kena baca).. wajib tengok... dan baca nih...
Tulisan MO..
terkadang bila mendidik anak, kita terlupa... ikutkan emosi... part ni sy rasa sedih... kenapa???

bila penat.. bila stress... terkadang kami (berdua) marah² pada anak².. menyesal rasa... sedih sangat... bila pikirkan balik.. akif baru 5 tahun... harraz baru 3 tahun...

memang kami cuba disiplinkan mereka... tapi.. ada cara kami yang tak sesuai... bila sy pikirkan nak menangis rasanya... maafkan mama Akif, Harraz dan Firas...

balik petang nanti sy nak dakap mereka... sy nak luahkan benar² penyelasan sy... walhal sy taklah terlalu garang.. cuma sy pernah marah mereka.. waaaa.. sedih...


tolong ya... jika anda seorang ibu atau bapa, ingat semula kemarahan yang pernah dilemparkan pada mereka.. dan mari sama² kita berazam.. disiplinkan anak, dengan cara yang betul... keperluan kebendaan hanya satu tanggungjawab.. yang penting jaga emosi dan limpahi mereka dengan kasih sayang..

Ya Allah, semoga diriku ibu terbaik untuk anak-anakku.. didunia dan akhirat.. Amin..
-mamasayangmirzas-

5 comments:

Mama Zara said...

mode: sayu...

teringat anak mama, sebab mama dia garanglah agaknya..kakak lagi rapat dengan papa :(

Yati said...

We are human first, and parent second. Takde sape yang perfect. Yang penting, kita usaha perbaiki mana yang kurang. Thanks share link tu. :)

noradzlina.kamdani said...

tul jugak ape yg u tulis tu...lin ni kdg2 pun nek hantu dgn bdk2 ni...sian diorg

Cyda Acme said...

alahai effi ...
jgnkan kata ko .. aku nih lagiklah. dr tak garang semenjak dah 2 anak nih aku dah bertukar jadik SGT GARANG. sbbnya biasalah bdk2 kan bkn nak dgr kata. pulak tuh umo dorg rapat. ditambah lagik, pepg bgn smpilah ke ptg hari aku sorg jek yg dok menguruskan dorg. stress lah jadiknya. But skang nih aku cubalah slow2 taknak marah2 Adli. kesian lak kat dia ... kena byk berisytifar aku nih ....

MAMA MIRZA said...

all fren...

huhu.. sama-samalah kita... very true dot.. kena banyak istigfar... ingat pada Yang Satu...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wahai aku.. ingatlah.. kalau hari ini kau mengharapkan langit yang cerah... tapi Pencipta Yang Agung memberikan hujan, guruh, ribut dan badai.. janganlah kau bersedih wahai aku.. kerana kau takkan tahu jika dihujungnya akan muncul pelangi nan indah..
dan jika hari ini kau dapat apa yang kau inginkan, ingatlah kau hanyalah makhluk kerdil yang diberi kesempatan mentadbir.. tapi Yang Maha Kuasa tetap yang menakdir..