klik2..

Wednesday, December 8, 2010

Nasi Arab Damsyik

Salam all,
Nasi Arab Damsyik nama restoran nih.. akceli dah banyak kali lalu.. cuma baru tergerak nak singgah weekend lepas...
Location : Kat Negeri Sembilan ya... (sbb sy kat dok kat Sban..).. jalan ke senawang jika anda melalui Ampangan (masuk simpang Pusat Dakwah Islamiyah).. pastu jalan jer belah kiri akan nampak restoran nih...
Waktu kami pegi tuh dalam kol 3 kot... orang tak bape ramai... ingatkan tak bukak.. bila jalan masuk bukak rupanya..
Nih gambar nasik yang kitorang order.. untuk tiga orang makan.. RM20.. ok sangat ler.. makan dengan kenyangnya.. (Akif siap tambah 3x lagi).. huhu... makan dengan puasnya... dengan Mango Juice RM15 per jug.. mmg sedap ler.. sbb terasa kemanggaannya...
Sy puji sbb nasik ngan ayam jenis tak oily... so mmg sesuai ngan keluarga kami.. (Sy tak diet yer.. makan apa sajer sbb berat x pernah lepas 50 kecuali masa mengandung.. huhu)
Nih ler yang dihidangkan.. jangan terliur plak tengak.. (tapi kalau terliur leh gi sendirik.. hehe)
Interior dalaman... nih kaunter.. siap ada gambar² kat arab.. sebelah tuh ada gambar proses memasak makanan yang dihidangkan...
Firas berposing sket.. hehe.. (sempat selit lagi tuh..)
Dalam restoran.. kalau nak duduk atas kerusi leh duduk kat luar ya kawan².. kat dalam nih dok atas kusyen tu ler.. (pastu tengok tarian arab... mana ader..) hehe..
Okies.. tu ler sepanjang kami makan kat situ.. ada gambar pinggan dah kosong malas plak nak letak.. hehe.. kalau geng blogger jauh² nak datang leh bgtau.. hehe..

-mamamakannasiarab-

9 comments:

miZz_nizZ said...

sdap x ek..xpnh rse=p

~ yus ~ said...

Wah! Terliur tengok nasi tu...

Salam Kenal ye!

Cyda Acme said...

oooo best ek mkn kat situh? samalah cam aku .. selalu lalu tp tak pernah nak sggh. okes! take note ... wiken nih nak trylah .. :D

noradzlina.kamdani said...

wah..ayat mcm sindir jek hu hu hu (sy xdiet) ha ha ha....

dh bnyk kali lalu mmg plan nk g tp xpernah terfk nk stp for the time being...nnt arr kot bile dh xdiet lg...

MAMA MIRZA said...

mizz... for me sedap ler.. anak2 pon suka... :)
yus... salam perkenalan.. nak view ur blog nih... hihi..
cyda.. gi jangan tak gi..
lin.. uish... jangan cakap gitu.. tak bermaksud ya... gi ler makan... rasa sikit2.. hehe..

noradzlina.kamdani said...

rafiah..kn tgh SNTN (Say No To Nasi)

mel said...

alamak terliur pulaksss.. cam sedap jer...

Mama Zharfan said...

yum yum nampak sgt sedap :)

MAMA MIRZA said...

lin, hubby wat SNTN tuh x menjadi ler.. sudahnya plan bebetul bil kalori yg diambil + gi gym.. baru ok.. gud luck..
mel + suzie..
sedap².. meh datang makan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wahai aku.. ingatlah.. kalau hari ini kau mengharapkan langit yang cerah... tapi Pencipta Yang Agung memberikan hujan, guruh, ribut dan badai.. janganlah kau bersedih wahai aku.. kerana kau takkan tahu jika dihujungnya akan muncul pelangi nan indah..
dan jika hari ini kau dapat apa yang kau inginkan, ingatlah kau hanyalah makhluk kerdil yang diberi kesempatan mentadbir.. tapi Yang Maha Kuasa tetap yang menakdir..