klik2..

Monday, January 17, 2011

4 PERKARA MENUJU KEGAGALAN

Just nak share... dari En. Muhammad Asri Bin Hj Hussien (kaunselor)..
*gambar dr Google..
4 perkara yang akan membawa seseorang kepada kegagalan..
1) Bertangguh..
2) Malas
3) Merungut
4) Menyalahkan orang lain..

sy dah fikirkan.. dan terasa sangat kebenarannya..
bg seseorang yang banyak bertangguh mmg kesudahan kerja akan bertambah.. dan akhirnya tak mampu diselesaikan.. selalu mudah kita nampak kesan jangka pendek kalau kat opis.. belum lg yg jangka panjang.. smaa jugak kalau besarkan M tuh.. mmg banyak ler yang tak menjadi.. ada juga jenis org yang sentiasa merungut dan memikirkan hanya kesalahan orang lain.. kesannya mmg kegagalan yang sentiasa menjadi milik org sebegini.. harap2.. sy dapat jauhkan semua yang negatif ini..

-mama-

1 comment:

asma HazeLnut said...

hai kak..hehe..betul tuu..

life kat sini agak perit utk permulaan sebulan dua ni..jgn btau mak tau..hmmm...beselah, baru nak start idop..utk senang akan datang, tepakse susah awal2 ni kann??doakan nur sukses! =')

psst: kat sini xcuti la thaipusam -_-" hufff...xdapat double pay pulak..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wahai aku.. ingatlah.. kalau hari ini kau mengharapkan langit yang cerah... tapi Pencipta Yang Agung memberikan hujan, guruh, ribut dan badai.. janganlah kau bersedih wahai aku.. kerana kau takkan tahu jika dihujungnya akan muncul pelangi nan indah..
dan jika hari ini kau dapat apa yang kau inginkan, ingatlah kau hanyalah makhluk kerdil yang diberi kesempatan mentadbir.. tapi Yang Maha Kuasa tetap yang menakdir..