klik2..

Monday, March 21, 2011

ULI DOH DARI WAJIK GESEK

Okies.. resepi baru.. yang tak pernah orang buat.. tapi kalau nak buat gak sukati korank ler.. ada ler sebab biler orang tak bagi buat kan??? banyak benda bila orang kata jangan tuh ada ler sebabnya.. ops.. jauh plak aku membebel..

ok.. pernah makan wajik gesek.. atau apa² nama lain yang setara dengannya yang merujuk pada wajik yang dibuat daripada beras yang telah dihancurkan.. bila makan kan.. korank leh rasa ler gesekan halus ala² keras antara gigi korank..

tau??? tak tau takpelah.. sbb aku bukan nak ajar camner nak wat.. sbb aku pon x reti buat.. cuma aku suka ler makan.. dan alhamdulillah.. rezeki aku biler ada sorank kawan aku yang bersara 2 ari lepas datang dan bagi sikit sorank kat kitorank.. aku suka.. tapi takdelah terus aku makan kat opis.. kerana mood memakan benda lain.. dan banyak makanan lain.. jadi aku pon bawak balik..kat bawah tuh rupa paper beg comel berisi bekas comel yang dalamnya ada benda tuh..

tapi sayang seribu kali sayang.. sewaktu aku dok leka baca blog Kak Hana yang akan balik mesia x lama lagi... anak aku yang comel dan sedang tumbuh gigi itu telah membuat satu kerja² menguli doh wajik gesek.. waaaa.. dah siap uli abis²san baru abang² dia sound.. "mama.. adik main apa tuh".. dan... alhamdulillah.. bukan rezeki aku lagi... maka habislah bekas plastik ubat dan ubat batuk aku terpalit doh buatan anakku.. hmmmm....

3 comments:

puteraduyong said...

hehe...agaknya kalau campur ubat batuk sket...apa rasa yer... :)

asma HazeLnut said...

huahuahua....buat hal bebudak tu lak..hahaha

MAMA MIRZA said...

x try campor.. dah tak sanggup nak makan.. hehe..
nur : x sabar nak jumpa maksu..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wahai aku.. ingatlah.. kalau hari ini kau mengharapkan langit yang cerah... tapi Pencipta Yang Agung memberikan hujan, guruh, ribut dan badai.. janganlah kau bersedih wahai aku.. kerana kau takkan tahu jika dihujungnya akan muncul pelangi nan indah..
dan jika hari ini kau dapat apa yang kau inginkan, ingatlah kau hanyalah makhluk kerdil yang diberi kesempatan mentadbir.. tapi Yang Maha Kuasa tetap yang menakdir..