klik2..

Thursday, April 28, 2011

MINTA MAAF ENCIK DAN PUAN BURUNG

huhu.. pepagi nak nulis entry sedih sikit... nak mintak maap bebanyak kat encik dan puan burung.. huhu... :(
*pic from google
gambar tuh memang berlebihan.. sbb burung yang aku langgar itu bukanlah burung cantik seperti di atas.. cuma burung tiong biasa.. tapi aku rasa bersalah.. sangat rasa bersalah.. kesnya.. aku menuju ke tempat kerja... dari seremban ke kola pilah.. melalui jalan ulu bendul.. di jalan yang lurus itu.. viva kecik aku meluncur laju.. tetiba.. dua pasang burung.. (aku agak pasangan suami isteri burung tiong... agak nya lah.. kalau silap aku menipu ler maknanya.. hehe..) terbang laju ke cermin depan keta aku... sekor mengelak ke kiri keta dan selamat.. manakalan sekor lagi... bunyi "duk".. kat depan keta dan aku tercampak ops.. aku ternampak burung tercampak ke tepi seberang jalan..
entahkan remuk tulang temulang.. entahkan patah.. tak dapek dipastikan.. hmmm... sebak plak rasa.. cuma tak tercapai dek akal kalau aku terpaksa mengelak dan membahayakan nyawa aku dan teman seperjalanan aku yang berbadan dua itu.. jadi terpaksalah wahai burung.. ku langgar saja engkau... yang bersalah tetap bersalah.. jadi aku mohon kemaafan kepada encik dan puan burung.. dan anak² jika ada.. dan kaum keluarganya yang lain...

harapan aku.. agar hanya emosi aku yang berlebihan walhal burung itu hidup segar bugar... tanpa sebarang kecederaan... Ya Allah.. ampuni aku.. insan lemah yang sentiasa berbuek salah.. hhuhu.. :(

6 comments:

Rahmad said...

kesian burung 2..mgkin sda takdir dia..huhu

Rina AVAIL a.k.a cik betty said...

dah takdir burung tu..errr..tp ko x g cuba hantar burung ke veterinar ke? by pulok nk benti tep jln kan..

MIRZA said...

tu ler bro.. dah memang takdir dia kan...

nanti nak kena break emergency plak.. pastu kena carik veterinar plak.. kang x gi keje aku.. hehe..

asma HazeLnut said...

hahaha..jln baru tu tinggi..gunung ganang sebelah..jalan baru dah ceroboh habitat die..burung tu mesti ckp "aik..aku dah terbang tinggi ni..pun ada manusia disini??" hahahahah

Ardini Humaira said...

dni pernah terlanggar biri2 yang melintas masa ujan lebat. huhu

Mr iZzo (^^,) said...

takdir burung tu mcm tu~ Allah dah tentukan (^^,)

saLam kenaLan...dr segmen gegar gegar Ben! huhu nice blog!(^_^)

sudi2 lah lawat kiter plak ye



http://themrizzo.blogspot.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wahai aku.. ingatlah.. kalau hari ini kau mengharapkan langit yang cerah... tapi Pencipta Yang Agung memberikan hujan, guruh, ribut dan badai.. janganlah kau bersedih wahai aku.. kerana kau takkan tahu jika dihujungnya akan muncul pelangi nan indah..
dan jika hari ini kau dapat apa yang kau inginkan, ingatlah kau hanyalah makhluk kerdil yang diberi kesempatan mentadbir.. tapi Yang Maha Kuasa tetap yang menakdir..