klik2..

Wednesday, June 1, 2011

DEMAM LAGI DAN LAGI..

Dan lagi... rumah aku masih ada yang demam.. malam tadi baby.. hari ini aku jadi sangat penat.. bawa untuk ubatkan baby dah sampai pukul 11.30 malam... waktu itu belum menjamah makan walau telah berjalan laju di pasar malam membeli makanan...

sudahnya.. tengah malam baru makan rojak buah bersama mihun.. yang lain tidak dimakan... pagi menjadi penghuni tong sampah... menunggu malam tadi pon sudah buat aku kepenatan.. dan selera pon hilang...

malam pula bayi meragam sebelum tido.. sudah banyak bubur mengisi perut tapi saja² mahu susu lagi dan susu sudah tidak cukup.. menangis dan mengamuk.. akhirnya tido juga.. sekejap saja lena sudah hampir ke pukul 4.30 pagi.. baby menangis lagi.. resah tidurnya.. rupanya suhu badan meningkat... bangun dan meminum air.. sambil aku membasahkan badannya.. kasihan bayi kecil..
bby kecil botak yang suka buat aksi (kalau sihat ler..)

sekejap saja meletak kepala jam sudah berbunyi.. 5 pagi.. rehat sekejap dan bersiap ke tempat kerja.. nasib baik ada fiza yang memandu.. kelat² sedikit mata.. dan sakit rasanya bahu.. sangat letih dan mengantuk... menghantar bayi yang sudah dimandikan suami si bapa mithali.. kasihan dia sekali.. pasti letih.. beberapa malam sudah tidur di hospital..

lihat akif nampak sihat.. baby juga pagi sudah tidak panas.. cuma tengah hari sedikit rupanya en hubby yang demam pula.. keletihan.. begitu jika anak tidak sihat.. yang sihat terpaksa berkorban.. terima kasih semua yang membantu.. semoga si dia akan cepat pulih demamnya.. dan semoga aku dapat bertahan..

terima kasih Allah atas dugaan ini.. aku tahu Kau Maha Penyayang.. Amin..

3 comments:

nelly said...

comelnya !

asma HazeLnut said...

Demam lagi??cuaca dgn persekitaran skng kurang bersih kot yg buatkan budak2 tu sakit2 je..sebaik fiza ade..baiknye die tlg kak efi..

noradzlina.kamdani said...

semoga cepat sembuh.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wahai aku.. ingatlah.. kalau hari ini kau mengharapkan langit yang cerah... tapi Pencipta Yang Agung memberikan hujan, guruh, ribut dan badai.. janganlah kau bersedih wahai aku.. kerana kau takkan tahu jika dihujungnya akan muncul pelangi nan indah..
dan jika hari ini kau dapat apa yang kau inginkan, ingatlah kau hanyalah makhluk kerdil yang diberi kesempatan mentadbir.. tapi Yang Maha Kuasa tetap yang menakdir..