klik2..

Friday, December 9, 2011

MISI MENCARI BEY BLADE

Hari ini, waktu rehat agak panjang... asalnya sudah saya hangkut barang² untuk buat paper quilling... (rindu sangat.. lama tak buat..).. tapi akhirnya saya lebih banyak pegi berjalan² keliling kuala pilah.. misi saya mencari benda di atas ini... okeh.. saya bukan rajin tengok katun kat tv ok.. soooo... takdelah saya tau jenis² benda ini... cuma... saya ingat juga rupa bey blade yang dah ada di rumah... ceritanya... sebelum start cuti mereka sibuk bermain bey blade milik kawan tadika mereka.. siap ada giliran sorang bulih main berapa kali... pastu siap berbincang kat mana nak beli...

Ok.. mak mereka belikan mereka bey blade di tesco.. jadi saya pon belikan.. akif satu.. harraz satu... untuk 2 itu harganya rm 19... jadi satu rm 9.50... huhu.. mintak kurang dengan amoi itu tak mahu dia beri... lepas tuh hari lainnya saya merayau pula di s2 untuk belikan adik kecik firas yang asik mahu abang punya... wooo.. lagi mahal.. rm 12 satu.. itu pon selepas saya tawar menawar... cuma yang ini sudah siap pasang... tetapi kecil sedikit rupanya... bila sudah main banyak kali, harraz punya launcher sudah terpatah sedikit.. kasihan pula saya...

Tapi hari ini saya cukup puas hati... cari di econsave tidak ada jual... (apalah punya kedai mainan..) lepas itu saya ikut nasihat abang kat opis.. pegi carik kat kedai cina sederet dengan kedai rojak... saya pon pegilah... sungguh puas hati.. harga pon murah.. rm 16 bulih dapat 3 lagi... huhu memang sungguh murah bey blade kat kedai apek tersebut... dalam gambar itulah adanya... siap ada macam² jenis lagi... bagus².. sekejap lagi saya nak pasang siap²... supaya senang bila di rumah nanti.. hahahaha... (ketawa gembira... hilang tensen dengan keje.. :) )...

Ok cukup... tak sabar nak pasang bey blade.. hahahaha... (cam mak budak excited lebih jer????)

2 comments:

asma HazeLnut said...

hahaha..mesti kelakar dorang bincang2 tu kan??hahahaha..

okeyyy..firas dah start demand..pasni ape2 pun kene beli 3..nenek dorang dah posan.."apo2 boli tigo..kalau tak sian mak nengok an si akif.." hehehe..akif kan geng nenek sbb nenek jage hehehe =)

Kakzakie said...

Kerana anak dari RM 12/- dapat dua beli lagi RM 12/- dapat satu dan last beli terus 3 dgn harga RM 16. Kalau campurkan dah RM 47... itulah dia mak walau sekadar utk mainan anak sanggup cari sampai puas...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wahai aku.. ingatlah.. kalau hari ini kau mengharapkan langit yang cerah... tapi Pencipta Yang Agung memberikan hujan, guruh, ribut dan badai.. janganlah kau bersedih wahai aku.. kerana kau takkan tahu jika dihujungnya akan muncul pelangi nan indah..
dan jika hari ini kau dapat apa yang kau inginkan, ingatlah kau hanyalah makhluk kerdil yang diberi kesempatan mentadbir.. tapi Yang Maha Kuasa tetap yang menakdir..