klik2..

Wednesday, January 18, 2012

BUAH TAMPOI | MUSIM BUAH-BUAHAN

Tampoi bukan hanya sebuah tempat yang ada hospital bahagia okey... soo.. ini buah tampoi.. saya baru penah makan semalam.. huhu.. yelah.. bukan senang nak jumpa kek supermarket.. limited edition nih.. takpon kalau ada kat supermarket saya tak tau buah aper.. soo.. kompem tak beli...

Bertepatan dengan CNY tahun ini, musim buah²an yang sangat pelbagai memang sangat rasakan.. maklumlah saya keje kat kampung... jadi memang mulut sentiasa penuh dengan pelbagai buah-buahan tempatan.. upss... limau bukan tempatan pon banyak.. sebab nak raya cina... suma dapat makan pree jer.. ok.. setat musim derian arituh dah banyak makan pree.. pastu sambung plak dengan rambutan.. manggis.. dokong.. nih buah tampoi pon ada.. saya bukan jenis yang memilih.. suma saya sebat.. hehehe...

Terima kasih banyak pada yang sudi beri saya... arituh, siap ada kawan bagi saya manggis setengah plastik hitam lagi... kami pon bagi² dan makan sesamer.. tengkiu sesangat.. kat umah plak en hubby beli persimmon semalam... yum².. i like.. hehe...

3 comments:

Aishah Jahirah said...

kat kg pun susah nak dapat dah buah ni...

Cikgu Nana said...

saya pernah jumpa dan makan buah tampoi nie...

masa kecik2 dulu cam sedap giler buah nie

bila dah dewasa nie rasa cam "kenapa tak sedap cam dedolu eh" hiiiii

Mama Mirza said...

Aishah:
huhu.. kat kg saya takde.. tu yang jakun sket.. hehe..

Yana:
dedulu ko gi panjat pokok.. skang kalau ada pon beli jer.. tak thrill.. hehehe..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wahai aku.. ingatlah.. kalau hari ini kau mengharapkan langit yang cerah... tapi Pencipta Yang Agung memberikan hujan, guruh, ribut dan badai.. janganlah kau bersedih wahai aku.. kerana kau takkan tahu jika dihujungnya akan muncul pelangi nan indah..
dan jika hari ini kau dapat apa yang kau inginkan, ingatlah kau hanyalah makhluk kerdil yang diberi kesempatan mentadbir.. tapi Yang Maha Kuasa tetap yang menakdir..