klik2..

Wednesday, February 1, 2012

Segmen Cerita Kreatif : Blogger dan Cermin mata


Jemali mengamuk sungguh.. kemarahannya meluap-luap.. habis kerusi meja ditendangnya.. sakit benar hatinya.. bukannya dekat perjalanan hendak ke bandar itu... hampir 40 kilo terpaksa meredah hutan belantara.. dah ler duduk jauh kat dalam hutan... keje jadi pembantu am jer... kena plak jauh dicampak...

"Penipu punya cina.. siap ler.. aku parangkan kau nanti..".. Cikgu Yakob yang baru habis mengajar berjalan pantas ke pejabat.. "Kenapa nih Jemali? Bawaklah bertenang.." tanya Cikgu Yakob.. "Macam mana saya nak bertenang cikgu... duit saya dah abes 250 nih... kena pulak tipu dek cina pekan tuh.. cikgu suruh saya beli spek kan... cikgu kata nanti senang saya hapdet belog saya.. dah tuh senang nak baca belog Ben Saari*.. saya pegilah... saya dah tanya spek tuh power tak... cino tuh kata power... balik.. balik saya test tak nampak pon tulisan kat kompiter tuh..." jawab Jemali.

"Bak sini saya tengok spek awak tuh..." kata Cikgu Yakob. "Inilah spek yang saya beli tuh..." jawab Jemali sambil menunjukkan spek yang hensem dibeli dari apek kedai cermin mata kat pekan...
(Ini gambar spek itu..)
(Ini pula gambar Cikgu Yakob..)
(pic Google)
*Ben Saari* ----> ini je yang Jemali nampak... kihkihkih...
Sekian, terima kasih..


9 comments:

:: Cik Nur :: said...

dari segmen yg sama.. folllow sini.. :)

fRaMe+LenSeS said...

ahahahhahaa. sangat comei cita ni. nak tegelak ni. ben saari. :P hihihi

FL blogh0use said...

hye3!! yana datang dari segmen yang sama. jom baca cerita yana pulak. =)

EZAD AMIR said...

hahahaha..jemali????comel nama...wakakakakak..

Yasmin Aris ♥ said...

haha :D

Lia Irdelia said...

wahahha,
pertama kali singgah sni..

gudluck yer.. =)

ecadwinkyasha said...

hahaha.memanglah tak nampak kalau spek mata hitam..apa lah jemali ne.

Najwa Zahari said...

Best2!

Tak rugi rasa bila baca!

Dari segmen yang sama~ Gud luck~ ^^

bebeldotsorang said...

ekeke kirim salam dekat Jemali ok :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wahai aku.. ingatlah.. kalau hari ini kau mengharapkan langit yang cerah... tapi Pencipta Yang Agung memberikan hujan, guruh, ribut dan badai.. janganlah kau bersedih wahai aku.. kerana kau takkan tahu jika dihujungnya akan muncul pelangi nan indah..
dan jika hari ini kau dapat apa yang kau inginkan, ingatlah kau hanyalah makhluk kerdil yang diberi kesempatan mentadbir.. tapi Yang Maha Kuasa tetap yang menakdir..