klik2..

Thursday, July 5, 2012

BERSERONOK DENGAN AMALAN

Salam..

saya baca dari blog Mama Zharfan..
Ya benar dari segi kebendaan saya lebih pada dirinya. Saya ada kereta dia tiada. Saya ada isteri dia tiada. Saya ada rumah dia cuma tinggal di rumah Allah..... Tapi disebalik apa yg lebih pada dirinya. 3 malam dia menginap di bilik hotel saya utk menemani saya... Sebelum tidur dia akn solat taubat 20 rakaat. Dlm jam 3 pagi dia bangun lagi utk Tahajjud. Lepas itu apa yg saya perhatikan dia akn berzikir hingga ke subuh...


" Ana tiada harta dan tiada isteri utk keseronokan dunia. Jadi Ana berseronok dgn amalan kpd Allah. Ini saja hiburan yg Ana ada. Mudah mudahan Allah terima amalan Ana"


:(

terasa kerdilnya diri..

2 comments:

Ardini Humaira said...

:') seronoknye dapat buat amal ibadah macam tu.. tapi perkahwinan pun ibadah juga.. walaupun tak sempat nak buat solat sunat banyak rakaat, mengaji lama-lama, layan suami/isteri/anak2 dan jaga rumahtangga pun dapat pahala yang setimpal.. asalkan jangan riak je kan.. :)

Mama Mirza said...

ya betul.. semoga akan seronok juga dengan ibadah itu.. dan tidak membuat kita lalai pada-Nya..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wahai aku.. ingatlah.. kalau hari ini kau mengharapkan langit yang cerah... tapi Pencipta Yang Agung memberikan hujan, guruh, ribut dan badai.. janganlah kau bersedih wahai aku.. kerana kau takkan tahu jika dihujungnya akan muncul pelangi nan indah..
dan jika hari ini kau dapat apa yang kau inginkan, ingatlah kau hanyalah makhluk kerdil yang diberi kesempatan mentadbir.. tapi Yang Maha Kuasa tetap yang menakdir..