klik2..

Monday, December 31, 2012

KEMAS YANG SEMAK.. 2013

*pic from Google..
Salam pembaca blog saya...

Terima kasih sebab datang lagi membaca disini.. sekarang sudah pukul 1:08 tghari.. sudah waktu saya berehat... saya penat... sbb mengemas opis saya... huhu.. satu kesimpulan saya... semakin lama seorang pegawai bertugas di satu jabatan, semakin banyak dia tahu... dan semakin menimbun juga dokumen yang perlu disimpan... saya bukanlah rajin benar memfailkan memo-memo, surat panggilan mesyuarat, surat-surat, dokumen arahan kerja staf saya, minit mesyuarat, dokumen kemaskini data.. etc.. jadi bila sudah beberapa bulan, saya jadi serabut... jadi.. walau saya ada mesyuarat petang ini dan ada kerja lain yang perlu dibereskan, saya gagahkan diri juga mengkategorikan kertas2 yang banyak, menebuk lubang dan memasukkan ke dalam fail berkaitan...

Satu kotak yang berat sudah saya minta 'badang' saya tolong angkat untuk di buang... kemudian, ada satu kotak lagi perlu dirincih.. huhu.. ada maklumat yang berkategori sulit.. hmmm... letih.. tapi puas hati.. sekarang pejabat saya lebih kemas.. meja saya sudah kosong.. hanya beberapa buku nota.. stationary.. dan fail2 nipis yang masih ada keterhutangan kerja di dalamnya...

Saya mohon bertukar.. dan januari ini saya akan memohon lagi dengan bersungguh.. bukan isu kerja yang menjadi masalah saya.. tapi lebih kepada isu peribadi.. dan memang susah sangat nak mencari F41 yang hendak berpindah ke Kuala Pilah.. saya tak putus semangat.. akan terus berusaha.. mohon.. disamping melunasi tanggungjawab saya sebaik mungkin.. saya berdoa agar Dia berikan yang terbaik untuk saya...

Walaupon gambar diatas itu kurang mesra. tapi itu bukan opis saya ya... cuma kesimpulan sepanjang tahun 2012 yang tinggal beberapa jam lagi, saya rasakan tahun yang berbahagia untuk saya... kehidupan berkeluarga saya... anak-anak saya... rakan-rakan di pejabat... tidak ada yang meninggalkan kenangan pahit untuk saya.. saya memang tidak menyambut tahun baru.. cuma ia menjadi titik untuk sesetengah perkara.. dan akan bermula yang baru untuk sesetengah perkara.. hhhmm.. rasa nak alih furniture dalam bilik pula.. hmm.. setat ler gatal2 tuh.. haha.. takkan meja nak menghadap lain pula.. hmmm ntah apa-apa pula..

Salam akhir kalam.. ** mcm tergantung pula n3 nih??

3 comments:

noradzlina.kamdani said...

la..awk mintak pindah? xsyok arrr...sejak awk ade komputer2 kami lbh dibelai tau x? dlu PTM yg terdahulu..kite komplen pun buat xtau jek...ni sekurang2 nye awk dgn staf layan gak kes2 aduan kitorg...

MaMa CyDa said...

Kan best kot ko dpt tuko sbn kan? Hari2 nk jumpe pun mesti boleh huhuhu

Aku doakan ko dpt tukar ek, Amin!!

Mama Mirza said...

lin : kita mintak pindah sbb umah pat sban jer.. kalau dedua keje jauh susah plak.. tu yg kena dok dekat tuh.. sian kat budak2..

dot : maksih ya.. Amin

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wahai aku.. ingatlah.. kalau hari ini kau mengharapkan langit yang cerah... tapi Pencipta Yang Agung memberikan hujan, guruh, ribut dan badai.. janganlah kau bersedih wahai aku.. kerana kau takkan tahu jika dihujungnya akan muncul pelangi nan indah..
dan jika hari ini kau dapat apa yang kau inginkan, ingatlah kau hanyalah makhluk kerdil yang diberi kesempatan mentadbir.. tapi Yang Maha Kuasa tetap yang menakdir..