klik2..

Wednesday, February 20, 2013

KAD UNDANGAN PERKAHWINAN @ BIL TNB

Salam,

just nak share.. kad yang unik.. penuh maksud.. hehe..
udangan majlis perkahwinan daripada rakan di kolej.. bila kami mengusik.. cepat sahaja rakan kami menjawab.. kerja anaknya katanya.. hehe.. tak terpikir plak sebelum nih.. anak rakan saya nih keje tnb.. comel jer.. bagi bil tnb.. hmmm.. dulu masa saya kawen saya keje cikgu... hmmmm.. apa yang sesuai untuk menunjukkan keguruan ya.. hehehe.. takde maknanya..

kad saya dulu biasa sahaja.. kaler cream dan ada love warna merah.. hehe.. ada lagi dalam album kawen yang besar gedabak itu.. bila dulu² akif tengok album tuh ada masanya dia merajuk sbb dia takde dalam gambar.. haha.. takkan dia boleh ada plak kan??? hehe..

sebelum itu, mahu sambung sedikit cerita ROTI TELUR JATUH.. kirenya part 2 ler nih.. sampai sahaja di rumah selepas mengambil abang semalam, dia membawa tupperware penuh berisi roti telur jatuh ke dapur.. saya katakan padanya supaya buang sahaja roti telur tu.. nak buat macam mana.. bukan rezeki kita.. saya tinggalkan dia di dapur sambil mengemas di ruang tamu..

kemudian terdengar esak tangis perlahan di dapur.. saya melihat akif berdiri sambil menangis di hadapan peti ais.. perlahan saya memberitahunya... janganlah sedih... itu bukan rezeki kita.. bersyukur pada Allah dan semoga ada rezeki lain untuk kita.. kalau akif nak lagi nanti mama buatkan roti telur bila² ya..

semua pinjaman sementara.. hanya padanya tempat bergantung.. dan semoga keredhaan-NYA sentiasa mengiringi perjalanan ini sehingga hari itu tiba.. Amin..

salam penutup cerita petang ini..

4 comments:

ibuhebat said...

aku penah dpt kad kawin dr kawan aku sorang cikgu.. sebiji buku latihan!! memang comel giler. memang sebijik hehe

aSma anak Pak Wahab said...

Sian Akif.. =(

Mama Mirza said...

aini : mesti comel kan bentuk buku latihan... kot ptm ler yang nak kawen takkan rupa switch ker.. server ker.. haha..

nur : tu ler sian dia.. dia kan jiwa lembut.. penyedih sikit..

Rina AVAIL said...

laaa..sensitif juga jiwa akif ye..mgkin dia sedih sbb mak dia yg buat roti tu..ingt dulu ms aku kecik..nk buang mknn yg mak aku bekalkan mmg sayu..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wahai aku.. ingatlah.. kalau hari ini kau mengharapkan langit yang cerah... tapi Pencipta Yang Agung memberikan hujan, guruh, ribut dan badai.. janganlah kau bersedih wahai aku.. kerana kau takkan tahu jika dihujungnya akan muncul pelangi nan indah..
dan jika hari ini kau dapat apa yang kau inginkan, ingatlah kau hanyalah makhluk kerdil yang diberi kesempatan mentadbir.. tapi Yang Maha Kuasa tetap yang menakdir..