klik2..

Tuesday, October 29, 2013

HILLPARK @S2 HEIGHT

Salam.. baiklah.. ini gambar kami di HillPark.. bagi yang mengikuti fb saya mesti pernah lihat gambar kami..
 
Bermula dengan.. bagaimana hendak ke sini..
- Dari Seremban, menghala ke Seremban2.. kemudian menghala ke Sendayan.. akan lalu satu terowong.. keluar dari terowong terus bersedia untuk belok ke kiri.. dari situ boleh nampak bukit yang tulis S2HEIGHT.. jalan jelah ke arah tuh.. Nampak Saujana Duta di atas bukit.. bukit tu ler HillPark nama dia..
 
Pakaian yang sesuai..
- Saya cadangkan anda mengenakan pakaian untuk bersukan.. terutama kasut.. jangan ler pakai hill plak nak gi hillpark nih.. ada yang balik sakit kaki kang.. takpon balik berkaki ayam jer.. hehe..
 
Komen saya mengenai tempat ini..
- persekitaran menarik.. pemandangan mmg best..
- orang lom ramai lagi.. kalau pegi CityPark kat Seremban2 nih orang lagi ramai..
- ada dua jalan naik ke atas.. main road tuh dengan kecerunan 10 darjah tapi memang tinggi ler nak naik ke atas.. berpeluh gak ler.. jalan nih lengkap dengan jalan raya bertar.. kereta boleh naik sampai atas.. tapi kalau kawan baik dengan pok gad tuh ler.. kalau tak.. jangan harap.. sila exercise wokeh.. jalan nih berhadapan dengan sekolah cina.. tempat parking ada kat situ..
- lagi satu jalan lak kena pusing sikit daripada jalan tadi tuh.. kecerunan dalam 45 darjah kot.. memang hanya untuk pejalan kaki.. kirenya mendaki bukit yg mencabar sikit ler.. tapi kurang penat.. bagi saya ler.. dan cepat jer sampai atas..
 
Apa ada kat atas tuh..
- baiklah.. seperti yang anda nampak dalam gambar.. ada dinosaur beberapa ekor.. kemudian ada buaian dan tempat permainan kanak².. ada toilet tapi kami x pernah masuk ler.. tempat main bebudak tuh ala-ala ninja warrior.. apa lagi.. gemar ler bebudak nih nak memanjat..
- sampai kat atas tuh boleh naik top lagi.. kalau cukup napas lagi ler.. tapi kat atas tuh takde pape.. tempat duduk untuk tgk pemandangan jer.. memang best time sunset or sunrise..
- dari atas tuh boleh nampak seremban2.. rumah kami.. jusco.. maidin.. best ler.. udara nyaman..
 
Sila bawa..
- air minuman okeh.. takde gerai atau kedai makan atau mesin air kek situ.. maka bawaklah sendiri.. kalau nak bawak nasik lemak atau makanan lain, terpulang.. hihi..  
ada juga lagi gambar nak tepek.. tapi lain kalilah.. 'M'.. sekian..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wahai aku.. ingatlah.. kalau hari ini kau mengharapkan langit yang cerah... tapi Pencipta Yang Agung memberikan hujan, guruh, ribut dan badai.. janganlah kau bersedih wahai aku.. kerana kau takkan tahu jika dihujungnya akan muncul pelangi nan indah..
dan jika hari ini kau dapat apa yang kau inginkan, ingatlah kau hanyalah makhluk kerdil yang diberi kesempatan mentadbir.. tapi Yang Maha Kuasa tetap yang menakdir..